Translate

1 aug. 2012

Morgonstund

Fyra timmars sömn.
Min kropp bestämde sig för att inte sova och mitt sinne försvann på vägen.
Så fruktansvärt trött.
Ett nyöppnat paket kaffe fick mig nu att vakna till.
Vad är bättre än just det?


Solen bländar mig mer än vanligt. Den tycker nog att jag ska lyfta på min feta röv och bege mig ut idag.
Ska jag vara helt ärlig så har jag knappt varit utanför dörren på tre dagar. Men sådana dagar behövs
nog ibland. Har varit påväg flera gånger, men har ångrat mig innan jag hunnit ta på mig skorna.
Sängen har varit för skön och serierna har varit för spännande.
Har vaknat var morgon med träningsvärk i varenda lem. Vet inte vad det beror på men något säger
mig att det kanske är nyttigt att låta sig ha tråkigt och bara tokvila ett par dagar.

Men nu fattar jag hinten och får helt enkelt bita ihop och försöka fånga dagen på bästa möjliga vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!