Translate

23 okt. 2013

I hjärtat mitt ryms allt och lite till, men...

Något har fattats.
Jag har saknat den där extra boosten så länge nu.
Jag fick mängder av det var dag när jag bodde med Min Mimmi. (Jag tackar mina gudar för henne.)
Men som sagt. Något har fattats mig. Och idag fann jag det!

MIN Girl Power...

Den där uppmuntrande sparken rätt i själen som avslutas med en kyss på pannan och en klapp på ryggen.

Jag har haft Frida Kahlo som har legat i bakhuvudet och gjort sig påmind efter min period i gymnasiet då jag läste allt som fanns att läsa om henne och betraktade allt hon skapat. Hon har liksom funnits där och nu i det sista så har jag inte kunnat släppa henne. Idag fann jag mina hjärtebilder som hon målat och även de där citaten som får mig att gråta. Man är liksom inte ensam när man väl omfamnat henne. Så idag tackar jag min galna kusin som ledde mig till henne än en gång. För den där galna kusinen har tjatat hål i huvudet på mig idag och denne har fått mig att känna mig som skräp. Men det resulterade ju i en härlig dimma av härliga ting.


Så tyst nu din lille sate. Nu är hjärtat fullt och du ska få dig en
portion av allt det fina du också!

















 "…one of history's grand divas…a tequila-slamming, dirty joke-telling smoker..."




Ska nu unna mig den där cigaretten och ta mig det där badet
som skall få rena både kropp och själ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!