Translate

11 maj 2013

Vad håller jag på med?



Massa strunt bara!
Varför vakna klockan 07.00 en lördag morgon när det
inte finns någon som helst anledning till det?
Jo. Solen skiner (försöker i alla fall), fåglarna sjunger
och kaffet ropar på mig.

Jag drömde om rulltårtor och bortsprungna barn.
Fanns inga skäl att stanna kvar i det.
nu tar jag tag i dagen och allt vad det innebär.

Jag ska göra något jag inte gjort på ungefär hundra år.
Jag ska ut och jogga. (Saaay whaaaat?)
Ja. Det ska jag! Jag ska ta på mig mina fem nummer
förstora tights, mina joggingskor som inte är värda att bli
kallade för joggingskor, en sportbh som får mina bröst
att likna en limpa och så något stort och långt som kan
dölja det mesta av misären.

Önska mig lycka till!

Jag börjar också tröttna på mina stämningsfulla fönsterbilder.
Vad är meningen liksom?
Hur som helst så får ni se hur solen skiner eftersom den under tiden jag skrev det här försvann.





"Liggaisängenisolenposen"
Visar stolt upp mina armhåleveck, min sneda piercing och den där minen
som automatiskt slås på när jag slänger fram kameran.



Jämnar ut det med:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!